Aanmelden

  • Home
  • Behandelmethodes
    • Cognitieve Gedragstherapie
    • Compassion Focused Therapy
    • Oplossingsgerichte Therapie
    • EMDR
  • Wie ben ik
  • Praktische zaken
    • Aanmelden
    • Locaties
    • Vergoedingen en kosten
    • Afspraak annuleren
    • Crisissituatie
    • Wachttijd
    • Privacy
    • Klachten
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy- en cookieverklaring
  • Kwaliteitsstatuut
  • Privacy beleid




    • Kwaliteitsstatuut Prins Buiten Psychologie
      Kwaliteitsstatuut
    • Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden


      Format C


      Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.


      I. Algemene informatie

      1. Gegevens ggz-aanbieder

      Naam regiebehandelaar: E. Prins

      BIG-registraties: 49909694525

      Overige kwalificaties: cognitief gedragstherapeut vgct & supervisor VGCt

      Basisopleiding: GZ psycholoog

      AGB-code persoonlijk: 94006788


      Praktijk informatie 1

      Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Psy-GO!

      E-mailadres: info@psy-go.nl

      KvK nummer: 20171657

      Website: www.psy-go.nl

      AGB-code praktijk: 94057951


      2. Biedt zorg aan in


      Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en

      specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieen over.


      2a. Hier dient in ieder geval een optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.

      de generalistische basis-ggz


      2b. Hier dient in ieder geval een optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.

      • Categorie A
      • Categorie B


      3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod

      Patienten/clienten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals

      aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):


      3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patienten/clientenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de

      praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:

      Volwassenen vanaf 18 jaar met de volgende klachten; stemmingsklachten, somberheid, verschillende angstklachten, spanningen, trauma, (onbegrepen) lichamelijke klachten, vermoeidheid, levensvragen, verlieservaringen, arbeid gerelateerde vragen, persoonlijke effectiviteit en lichte

      persoonlijkheidsproblematiek. Familie/naasten worden betrokken indien dit meerwaarde heeft voor de behandeling. Er wordt tevens gebruik gemaakt van eHealth.


      3b. Patienten/clienten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

      • Depressie
      • Angst
      • Somatoforme stoornissen


      4. Samenstelling van de praktijk


      Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:


      Indicerend regiebehandelaar 1

      Naam: E. Prins

      BIG-registratienummer: 49909694525


      Coordinerend regiebehandelaar 1

      Naam: E. Prins

      BIG-registratienummer: 49909694525


      5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk


      5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:

      • Huisartsenpraktijk(en)
      • Collegapsychologen en -psychotherapeuten
      • ggz-instellingen


      5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):

      • Huisartspraktijken in de regio Breda en Tilburg
      • Psy-GO!
      • Intervisie met verschillende praktijken in Breda en omgeving
      • De Buitenpsychologen
      • enkele vrijgevestigde SGGZ praktijken


      5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patient/client daarvoor geen toestemming geeft:

      Verwijzingen, overleg, consultatie, intervisie, ontwikkeling


      5d. Patienten/clienten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):

      Binnen de Basis GGZ is geen mogelijkheid tot crisisopvang. Gedurende de avond, nacht, in het weekend en bij een crisissituatie kan de client terecht bij de huisartsenpraktijk/post of de spoedeisende eerste hulp.


      5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?

      Nee, omdat: de huisarts zo nodig doorverwijst naar de crisisdienst.


      5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:

      • Psy-GO!,
      • De Buitenpsychologen,
      • VGCt,
      • 3 Intervisiegroepen gericht op casustiek, beleid en supervisie geven, PrinsBuitenPsychologie (ik zelf)


      5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:

      Ja. Op het gebied van diagnostiek en behandeling binnen de basis GGZ, supervisie geven aan GZ psychologen in opleiding en cognitief gedragstherapeuten in opleiding, inclusief het begeleiden van N=1 studies.


      6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg


      Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?

      Nee


      7. Behandeltarieven:


      • Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
      • Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
      • Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.


      Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: www.prinsbuitenpsychologie.nl


      8. Kwaliteitswaarborg


      Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche / beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:

      • Intervisie
      • Bij- en nascholing
      • Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
      • De beroepscode van mijn beroepsvereniging


      Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:

      www.prinsbuitenpsychologie.nl


      9. Klachten- en geschillenregeling


      Mijn patienten/clienten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):

      E. Prins


      Link naar website: zie www.prinsbuitenpsychologie.nl of P3NL


      10. Regeling bij vakantie en calamiteiten


      10a. Patienten/clienten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij:

      Naam vervangend behandelaar:

      de huisarts of POH GGZ van de huisarts of mw. M. Reijnen-van den Heuvel (94 103317)


      10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:

      Ja


      II. Het behandelproces - het traject dat de patient in mijn praktijk doorloopt


      11. Wachttijd voor intake en behandeling


      Patienten/clienten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen). Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.prinsbuitenpsychologie.nl


      12. Aanmelding en intake


      12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patient/client):

      Een client kan zich telefonisch, via mail of het aanmeldingsformulier op de website aanmelden. Zo nodig kan hij/zij bij telefonisch contact een voicemailbericht inspreken. Clienten worden op werkdagen binnen 24 uur terug gebeld. Een intakegesprek vindt meestal binnen twee tot vier weken na aanmelding buiten, al wandelend plaats. Voor het intakegesprek ontvangt de client twee vragenlijsten waarin hij/zij kan aangeven wat de problemen zijn en op welk levensgebied deze vooral spelen. De eerste afspraak wordt via email bevestigd. Indien er overeenstemming is over hoe de behandeling er uit kan gaan zien, en er een duidelijke hulpvraag is, start de behandeling binnen twee weken na het intakegesprek.


      12b. Ik verwijs de patient/client naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patient/client:

      Ja


      13. Behandeling


      13a. De patient/client is geinformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patient/client):

      Ja


      13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patient/client daarvoor geen toestemming geeft:

      Ja


      13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patient/client en –indien van toepassing en met toestemming van de patient/client- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:

      Na sessie 1 wordt samen met client een behandelovereenkomst opgesteld. Hierin wordt algemene informatie over het behandelproces met client gecommuniceerd. Tevens wordt de inhoud van de

      behandeling besproken en toegelicht. Client weet hierna wat hij wel en niet kan verwachten, dat er een evaluatiemoment is en dat er informatie uitwisseling plaats vindt tussen psycholoog en huisarts. Deze overeenkomst wordt ondertekend.


      13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):

      Evaluatie: iedere behandeling wordt tussentijds en bij de het laatste gesprek zowel mondeling als aan de hand van enkele vragenlijsten geevalueerd.


      13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patient/client (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:

      HONOS


      13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patienten/clienten op de volgende manier (wanneer, hoe):

      CQ Index, digitaal, na afronding behandeling


      14. Afsluiting/nazorg


      14a. Ik bespreek met de patient/client (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:

      Ja


      14b. De verwijzer wordt hiervan door de (co rdinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patient/client hiertegen bezwaar maakt:

      Ja


      14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patient/client hier bezwaar tegen maakt:

      Ja


      15. Omgang met patientgegevens


      15a. Ik vraag om toestemming van de patient/client bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:

      Ja


      15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),

      het stappenplan materiele controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij

      materiele controle):

      Ja


      15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patient/client zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:

      Ja


      III. Ondertekening

      Naam: E. Prins

      Plaats: Baarle-Nassau

      Datum: 18.01.2022


      Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:

      Ja

      • Behandelingen

        - Cognitieve Gedragstherapie

        - Compassion Focused Therapy

        - Oplossingsgerichte Therapie

        - EMDR

      • Praktisch

        - Aanmelden

        - Locaties

        - Vergoedingen en kosten

        - Afspraak annuleren

        - Crisissituatie

        - Privacy

        - Klachten

      • Contact

        praktijk@prinsbuitenpsychologie.nl

        06 23729972

        op maandag, dinsdag en donderdag



        KvK: 84581239


      • Disclaimer | Privacy- en cookieverklaring | Privacybeleid praktijk | Kwaliteitsstatuut